Nejlepší sportovci celého světa na jednom malém plácku náhodně vybrané země, to jsou Olympijské hry, ať už ty zimní nebo letní. Ale to je pouhé pozlátko pro diváka, který svou pozornost upírá k novým rekordům a zlatým medailím, zavěšených na krky těch nejlepších z nejlepších. Pod tímto pozlátkem se však skrývá tvrdý a nemilosrdný byznys a marketing, kde se točí miliardy korun ještě dávno před tím, než vůbec nějaká Olympiáda začne.
vlajka Jižní Korei

Když peníze sportují

Jenom televizní kanály Discovery utratily za licenci vysílat Olympijské hry 35 miliard korun, což je nepředstavitelná částka pouze za to, že se ke stovkám kamer přidá ještě jedna. A nejsou to jen vysílací práva, která jsou nemilosrdné kolbiště televizních společností, ale je to také důležitý reklamní okamžik pro všechny velké značky, samozřejmě ty nejbohatší, které si mohou takový „sponsoring“ dovolit. Tady nejde o zápasy Horní-Dolní, které sledují tak maximálně vysloužilí fotbalisté a jejich manželky, ale skutečně prvotřídní událost, kterou bude sledovat celý miliardový zástup potencionálních zákazníků, kteří se rádi nechají ovlivnit společnostmi ke koupi jejich značkového vybavení.

A není to jenom marketing, je to také turistická záležitost, protože daná země zažije úplnou injekci turistického ruchu, který se mimo Olympijské hry zdrží v restauracích, hotelech, kavárnách a různých dalších zařízeních, které si už teď mastí ruce nad prachatými turisty. A že servis a služby budou na úrovni, o to se postará letos moderní Jižní Korea, která je na úplné špičce, co se týče asijských států.
olympijský oheň

Obří reklamní poutač

A to jsme vyjmenovali jenom střípky toho, za co všechno neváhají světové společnosti a nadnárodní koncerny zaplatit nehorázné sumy peněz. Někdo by i řekl, že často je větší úspěch, pokud se dostane nějaká společnost s jejich reklamou až na Olympiádu, než že se tam dostane nějaký sportovec. Možná je to tak trochu smutná připomínka neustále konzumního světa.